План роботи з обдарованими дітьми в початковій школі, по російській мові, математиці, літературі
04.07.2017 0

План роботи з обдарованими дітьми в початковій школі, по російській мові, математиці, літературі

Психологія
В закладки


Дитяча обдарованість - це закономірності вікового розвитку. Кожен період дитинства має деякі передумови розвитку здібностей. Тому план роботи з обдарованими дітьми повинен враховувати, що навіть найбільш сприятливі умови для розвитку дитини можуть сприяти зникненню ознак обдарованості.

Цілі і завдання

podgotovka-k-shkole Мета - створення специфічних умов для розвитку дитини, сприяють підвищенню якості навчання, розширення можливостей розвитку індивідуальних здібностей, поліпшення умов соціальної адаптації, гармонізації відносин у системах «педагог – обдарований дитина», «обдарована дитина – дитина», «обдарована дитина – батько».

Поставлена мета передбачає вирішення наступних завдань:

  • виявлення обдарованості ще на рівні днз;
  • розвиток особистості обдарованої дитини;
  • розвиток навчальної діяльності;
  • розвиток «Я-концепції»;
  • розвиток творчої самостійності;
  • розвиток комунікативних і рефлексивних умінь.

Види обдарованостіCost of education

Основна класифікація враховує характер діяльності і передбачає виділення наступних видів дитячої обдарованості:

  • в практичній діяльності. У цьому вигляді відзначають ремісничі, організаційні та спортивні здібності;
  • пізнавальної діяльності. Інтелектуальну обдарованість співвідносять з предметним змістом діяльності, наприклад, обдарованість у сфері інтелектуальних ігор;
  • у художньо-естетичної діяльності: хореографічне та сценічну майстерність, літературно-поетична, образотворчий і музичний талант;
  • в комунікативній діяльності представлені лідерська і аттрактивная обдарованість;
  • в духовно-ціннісної діяльності. Особливий вид обдарованості. Він передбачає створення нових духовних цінностей і служіння людям.

Специфічна система поділу обдарованості за видами представлена трьома основними сферами, в яких проявляються здібності дітей:distinguished student

  1. Академічна. Вона пов'язана з успішністю дитини. Обдарованість дозволяє вчитися з легкістю, що приводить до успіхів у подальшому освоєнні професії та трудової діяльності;
  2. Інтелектуальна. Цей вид пов'язаний з особливостями мислення передбачає вміння мислити, аналізувати і систематизувати інформацію;
  3. Творча обдарованість. Включає не тільки здібності до образотворчого або музичного мистецтва. До цього виду відносять, в першу чергу, вміння креативно мислити, наповнювати життя емоціями і формувати нестандартне сприйняття світу.

Стратегія

1 етап. Виявлення даровитых дітей

Етап передбачає проведення наступних заходів:KMO_085447_04359_1_t208

  • аналіз особливих успіхів та досягнень дитини у навчальній діяльності;
  • створення бази даних обдарованих дітей;
  • психологічну діагностику актуальних і потенційних здібностей дітей;
  • забезпечення наступності між дошкільними і початковими освітніми системами через створення єдиної системи структурних підрозділів дошкільних закладів на базі загальноосвітніх установ.

2 етап. Створення умов для розвитку здібностей

На цьому етапі проводяться заходи, які передбачають допомогу та стимулювання у питанні обдарованості:

  • створення для дитини ситуацій успіху та впевненості на основі індивідуального навчання і виховання;
  • включення в навчальний план школи факультативних занять, що передбачають поглиблене вивчення шкільних предметів;
  • формування і розвиток мережі додаткової освіти;
  • організація науково-дослідних заходів;

9ef99626bc2

  • організація та активну участь в інтелектуальних іграх, тематичних конкурсах, олімпіадах з предметів шкільної програми, науково-практичних конференціях;
  • публікації в ЗМІ;
  • оформлення стендів, наприклад, «Кращі учні школи»;
  • система підтримки обдарованих дітей на рівні муніципалітету;
  • робота з педагогами і батьками.
як маніпулювати чоловікомНе можеш домогтися бажаного від чоловіка? Дізнайся, як правильно маніпулювати чоловіком.

Що таке креативність? Визначення поняття можна дізнатися зі статті.

3 етап. Контроль розвитку пізнавальної діяльності

Передбачається тематичний контроль знань в рамках навчальної діяльності, а також відстеження обов'язкової участі обдарованих дітей у конкурсах різного рівня.

Форми роботи

Deti Робота з обдарованими дітьми ведеться за кількома формами, вибір яких залежить від індивідуальних особливостей дитини:

  • заняття в групах;
  • гуртки з предметів та інтересам;
  • тематичні конкурси;
  • участь в олімпіадах;
  • дослідницька діяльність.

План роботи з обдарованими дітьми

План роботи з обдарованими дітьми у школі передбачає розробку і активне впровадження у навчальний процес програм, які сприяють виявленню та розвитку інтелектуального потенціалу. Завдання вчителя – максимально використовувати інноваційні технології на уроках.

З російської мови та літературиphoto_452

Основа навчання – виявлення проблеми. Орієнтуючись на обрану тематику, роботу будують за такою схемою:

  • у початковій школі діти знайомляться з поняттям «мова», вивчають словесні одиниці;
  • поступово завдання ускладнюються. У 2 класі в програму включають схеми, на уроках літератури пропонують завдання, в яких учні порівнюють свої риси характеру з характерами персонажів;
  • 3 клас знаменується введенням в програму рольових ігор. Вчителі можуть надати можливість вибору: відповідати письмово або усно;
  • подальша робота з розвитку здібностей являє собою стимулювання до самостійної творчої діяльності.

З математики

Упор робиться на участь обдарованих учнів у математичних олімпіадах: 10+-School-Boards-with-Kids-10-780x506

  • виявивши обдарованих дітей, вчителі проводять роботу в класах за рівнями - відстаючі отримують більш прості завдання, обдарованим дітям потрібні креативні математичні задачі з можливістю підійти до вирішення неординарно;
  • проведення конкурсів і змагань між командами або класами;
  • при складанні плану на рік орієнтуються на дати, до яких можна приурочити захід, наприклад, день народження відомого математика.

З фізичної культури

Завдання вчителя - дати максимальну фізичну навантаження обдарованій дитині для поліпшення його спортивних досягнень:

  • навантаження визначається віковими особливостями та рівнем фізичної підготовки дитини;
  • спортивні заходи проводяться відповідно до пори року;
  • активно залучаються батьки, наприклад, конкурс «Мама, тато, я – спортивна сім'я».

082219З фізики і хімії

Для обдарованих дітей з цих предметів передбачається вирішення завдань підвищеної складності:

  • вивчення літератури, що відображає новітні відкриття в області фізики і хімії;
  • проведення внутрішкільних та міжшкільних заходів з предметів;
  • включення в уроки можливостей проведення експериментів з цікавими матеріалами і наочними результатами.
як розвинути пам'ять і увагуНе в силах запам'ятати навіть номера телефону? Читай про те, як розвинути суперпамять, інтелект і увагу.

Що таке вертикальна інтеграція? Читай далі.

Що таке адаптація дитини в дитячому саду? Дізнайся зі статті.

З географії та біології

Ця область знань передбачає роботу з обдарованими дітьми у формі науково-дослідних конференцій: 63016908

  • вже в дитячому саду виявляються здібності дитини до дослідження навколишнього світу;
  • прищеплення дітям самостійного дослідницького інтересу допомогою проведення уроків поза школи, тобто включення екскурсійних програм;
  • проведення географічних змагань та конкурсів з біології.

З історії та суспільствознавства

Основний напрям програми з цих предметів – творчі проекти, презентації та тематичні доповіді з боку обдарованих дітей:

  • на початку навчального року визначають тематику роботи;
  • протягом навчального року раз в чверть проводять одне із запланованих заходів;
  • проведення уроків-дискусій;
  • обмін думками про історичній літературі.

26012З музики та образотворчого мистецтва

Виділена сфера передбачає, що обдаровані діти відвідують додаткові заняття:

  • план роботи будується на розподілі протягом навчального року конкурсів малюнків, присвячених пам'ятним датам і подіям;
  • конкурси музичного виконання і участь обдарованих дітей у тематичних святах;
  • діти-музиканти і діти-художники активно беруть участь у житті школи.

У роботі з обдарованими дітьми важливий особистісно-орієнтований підхід. У виняткових випадках складають індивідуальний план навчання.

Відео: Робота з обдарованими дошкільниками

Комментарии (0)
Додати коментар
Чому виникають конфлікти між батьками і дітьми - як їх вирішити
Самою природою закладена особлива зв'язок дитини і батьків, яка безумовна на відміну від інших уподобань. Чому ж виникають конфлікти між батьками і дітьми?
Комплекс відмінниці - як позбутися дитини, у дорослого
Приказка «краще – ворог хорошого» як не можна більш вдало підходить для перфекціоніста. Прагнення довести все до ідеалу робить людини залежним від думки соціуму і блокує
Висока самооцінка - що це, ознаки
Коли говоримо про високу самооцінку, обов'язково передбачається деяке порівняння з чим-то еталонним. Але психологія не є точною наукою. А раз так, то справедливо
Адекватна самооцінка - що це, у підлітків, у молодших школярів
Не можете зрозуміти, наскільки адекватна самооцінка дитини? Підводить горезвісний материнський інстинкт?! Дізнайтеся, як впоратися з проблемою, не вдаючись до допомоги
Адаптація дитини в дитячому садку - поради психолога для батьків, правила адаптації, проблеми
Перші дні в дитячому саду – справжнє випробування для дітей. Щоб адаптація дитини в дитячому садку пройшла легко і безболісно, важливо знати особливості вікового